Fredag kväll

Förr, för ett liv sedan, var fredag = skön avkoppling och känslan då man vet att man har två helt lediga dagar framför sig. Nuförtiden är fredag = samma som alla andra dagar, förutom att maken lagar extra god mat (idag blev det rostbiff och svampsås) och det kommer Idol på tv.

Båda barnen är hemma hela helgen, men maken ska jobba, så det blir två tyngre dagar än vanligt för mig. Lyckligtvis kommer barnens favoritmorbror hit imorgon, så han får leka och busa med dem en stund, så är de inte så rastlösa sen. Just min bror är en av de få personer som fortfarande kommer och hälsar på oss, eftersom han inte bryr sig om jag är "lite hängig" när han är här och inte passar upp med kaffe och hembakat fika på bordet. Tvärtom har han ingenting emot att ställa sig vid spisen och kocka lunch åt hela gänget, och det säger man ju aldrig nej till! :)

Hela denna vecka har gått utan att jag haft en enda sak i min kalender. Varken terapi, fysioterapi, läkarbesök eller andra möten. Dottern har inte varit på ridlektion pga ryggproblemen, och ingenting oväntat har heller hänt. Skönt! Jag vet inte när jag senast har haft en hel vecka utan program.

Tyvärr är nästa vecka rätt färgglad i min googlekalender. Lyckligtvis är sonen alla dagar på dagis från och med nästa vecka, så jag hoppas jag hinner vila lite i vinter än vad jag har kunnat göra hittills i år!

Eftersom jag tagit det lugnt denna vecka, så har jag faktist orkat handarbeta och pyssla lite! Jättekul, och jag märker att jag mår bättre psykiskt när jag orkar göra litegrann roliga saker också. Jag har tillverkat lite julkort, och så har jag börjat virka en förvaringskorg av återvunnet tyg. Har klippt "mattrasor" av ett trasigt lakan. Riktigt fint blir det, men tungvirkat så det blir ett varv om dagen ungefär, så det kommer att ta tid innan den är klar. Men å andra sidan, tid är ju det enda jag har gott om här i världen...

Önskar er alla en riktigt trevlig helg! :)

Kommentera här: